Re: HDMI w laptopie i dzwiek

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Wed 09 Mar 2011 - 19:02:28 MET

Dnia 9.3.2011, rols rojs napisał(a):

> Nie mogłem go podać, gdyż nie ja dysponuje tym sprzętem i jedynie
> odebrałem skargę telefoniczną od koleżanki, dlatego zapytałem tak
> ogólnie. Laptop to jakiś roczny ASUS, a tv nowy Soniacz. Karta graficzna
> Ati, a system to XP jeśli to ma znaczenie. Widziałem też zrzuty ekranu
> właściwości audio oraz video i nigdzie żadnej opcji co do dźwięku nie
> zauważyłem.

No właśnie, bo kluczowym jest tu soft użyty do odtwarzania filmów (player,
codec), który umożliwi wybór urządzenia, na które ma wysłać dźwięk (w
systemie powinny być widoczne conajmniej 2 karty dźwiękowe, jedna z nich
będzie odpowiedzialna za dźwięk na HDMI).

> A system też ma do rzeczy? Np w siódemce by to było a w XP nie?

OS nie ma tu znaczenia.

Tak czy inaczej bez wiedzy jaki to konkretnie model nikt nie będzie w
stanie dać jednoznacznej odpowiedzi czy laptop ma dźwięk na HDMI.

Na tę chwilę radzę sprawdzić czy OS widzi 2 karty dźwiękowe, jeśli tak to
przesłać dźwięk na tę drugą, a jak to ustawić pytać na grupie właściwej
OS-owi albo użyć Google.

--
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/  http://giveawayoftheday.com/