Re: Programy jednowątkowe a wiele rdzeni procesora

Autor: wit <wit_usun_to_po_wit_at_malenstwo.aei.polsl.pl>
Data: Tue 08 Mar 2011 - 13:26:04 MET

Radosław Sokół <rsokol@magsoft.com.pl> wrote:
> Można się długo kłócić. W zasadzie jednak o zaklasyfikowaniu
> procesora jako RISC lub CISC decyduje zbiór rozkazów (bo od
> ukierunkowania rozkazów na rozbudowane lub uproszczone tryby
> adresowania wziął się podział RISC-CISC), a nie budowa wewnę-
> trzna.

No można się kłócić, ale ja już nie mam zacięcia ;). Myślę, że ciężko
dzisiaj mówić o podziale RISC-CISC, RISC miał być procesorem o prostej
konstrukcji wykonującym szybko proste rozkazy, jak się to ma do
rozbudowanych algorytmów przewidywania skoków, register-renaming, data
prefetchingu, out of order exec., speculative exec. i tp.? Moim zdaniem
słabo, w takim dzisiejszym x86 więcej chyba jest logiki "kombinującej jak
mniej liczyć" niż "liczącej".

Wycofuję się ;)
wit