Przełączanie kart graficznych w płytach z H67, CPU i7-2600[k]

Autor: Netx <nospam_at_gazeta.pl>
Data: Mon 07 Mar 2011 - 22:40:01 MET

Mam pytanie dotyczące płyt głównych z chipsetami typu H67 i
pokrewnymi. Widzę że mają one wyjście na monitor (dla mnie
ważne że jest wyjście HDMI). Zakładam że za grafikę np. 3D
odpowiada układ wbudowany w CPU np. w i7-2600[k]. Czy wobec
tego można zainstalować w takiej płycie głównej dedykowaną
kartę graficzną w złączu PCI-e? Czy można zrobić tak żeby
komputer przełączał się na tą kartę PCI-e tylko przy większym
obciążeniu (directx)? Czy przy mniejszym obciążeniu (2D)
karta PCI-e może być wyłączana, co za tym idzie *nie kręcić
wentylatorem* i nie pobierać za dużo prądu?

Marzy mi się komputer z mocną kartą graficzną, która jednak
byłaby "odłączana" kiedy nie gram i żeby nie hałasowała wtedy
wiatrakiem (mam w tej chwili prawie niesłyszalny komputer ale
musiałem skręcić wiatrak GPU na 25% - wolałbym żeby karta
PCI-e po prostu się wyłączała). Słyszałem że chipset Z68 ma
mieć rozwiązania w tym kierunku ale nie wiem czy dam radę
wstrzymać się z zakupem MOBO do jego wydania. Może H67 też
potrafi to o co wyżej pytam?

Pozdrawiam,
Marek