Re: ktory dysk wybrac

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Sun 06 Mar 2011 - 16:10:59 MET

On 2011-03-06 13:54, ViRuS wrote:

> Użytkownik "Artur" <zhan@o-p.pl> napisał w wiadomości

> Przez 15 lat mialem kilkanaście roznych dysków w większości Samsungów.
> Tylko Samsungi nigdy mnie nie zawiodły. Wszystkie inne padały wcześniej
> czy później. Teraz mam HD204UI i zero problemów. Cichy i chłodny.
> POlecam zatem.

Staram się nie generalizować, dyski produkowane są masowo w oparciu o
podobne technologie, często te same fabryki wykonują podzespoły dla
wszystkich producentów, innymi słowy:
- warto uwazac na calkiem nowe modele, lepiej odczekac.
- jezeli dysk w warunkach domowych nie zglosi zadnych problemow (smart,
dzwieki) przez 1-2 tyg, daje 99% szans, ze wytrzyma kolejne pare lat ->
najlepiej nie wgrywac cennych danych na nowo co kupiony dysk

Z mojego doswiadczenia najwieksza czesc zwrotow/reklamacji jest zaraz po
zakupie lub w krotkim okresie, reszta rozklada sie w latach.

W konktekscie do w/w, nie mialem zadnego feedbacku o wadliwych seriach
itp. Pamietajmy (to dotyczy kazdego dysku), jezeli wydaje nam sie glosny
- ruchy glowicu, praktycznie wszystkie maja mozliwosc plynnej regulacji
AAM (cichszy kosztem wydajnosci, domyslne ustawienia bywaja rozne).

W domowych warunkach dysk czesciej nic nie robi (poza kreceniem sie) WD
tu oferuje mniejsze zuzycie pradu 3,7W vs 5,1W. Nie jest to wiele
szczegolnie dla PC. Jezeli mamy okazje taniej kupic Samsunga - wybralbym
samsunga

Warto pamietac takze, ze w ramach reklamacji WD i SEAGATE dostarczaja
dyski Refubrished (Seagate czesciej), Samsung jeszcze nie ma takiej
praktyki.