Re: Zasilacz ATX 200W o sprawnosci > 80%

Autor: Desoft <NICK_at_interia.pl>
Data: Sat 05 Mar 2011 - 08:55:44 MET

> realizowana w inny sposob niz normalna praca

I tu Cię mam. :-).
Dlatego właśnie standby realizowane jest na osobnym układzie - jest to z
reguły osobny zasilacz, bo sprawność zasilacza głównego przy takim
obciążeniu jest kosmicznie nie ekonomiczna.

> nie jest istotna bo doprowadza do zniszczenia zasilacza

Nie każdego. I pojęcie małe obciążenie jest względne.
W moim przypadku pomierzone prądy na wyjściu zasilacza
na 5V - 4A na 12V - 0,3A reszta niemierzalne. Daje to moc 25W i obciążenie
zasilacza w granicach 15%. Więc jaką ma sprawność ten przypadek?

> procentowo moze i owszem, natomiast w realnych zastosowaniach faktyczne
> straty sa groszowe (a i to tylko latem kiedy z ciepla pozytku nie ma)

Realnie zostało to włączone w 2000 roku, pracuje do dzisiaj, uzbierało się
trochę tych groszy.

> mowa oczywiscie o przecietnym desktopie

Raczej nie. Mam przeciętny komputer który pobiera dużo więcej mocy i się tym
nie przejmuję. Używam to zużywa. Ale tamtem chodzi 24godz/dobę.

--
Desoft