Odp: Różnica wydajnościowa HDD-hybryda-SSD

Autor: m4rkiz <aa_at_bb.cpl>
Data: Sat 05 Mar 2011 - 01:21:37 MET

Użytkownik "Mich@l" <kzvfvbk.hfhagb@tnmrgn.cy> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ikg6cp$8oj$1@inews.gazeta.pl...
> Czy ktoś z Was miał okazję porównać (na podobnych konfiguracjach sprzętowych)
> działanie dysków:
> - standardowego HDD
> - hybrydowego (np. Seagate Momentus XT; nie wiem czy jakiś inny producent
> stosuje podobna technologię)
> - SSD z półki ekonomicznej
> Mam teraz partycję systemową na Samsungu F3, i zastanawiam się czy warto

nie warto, przesiadalem sie z f1 na f3 a potem na ssd

f3 jest naprawde szybki, po zmianie na vertex 2 windows 7 uruchamia mi
sie nieco szybciej, szybciej tez odpala sie live mail

i to by bylo na tyle z zalet

wada jest oczywiscie cena

co do innych uwag, jako ze minelo dokladnie pol roku od zakupu (na dysku jest
system i
wszystkie uzywane przezemnie programy, na osobnych dyskach mam dane i steama,
temp, swap i
cache przegladarek na ramdysku) komp chodzil 24/7 nie liczac urlopu, odpalilem
dostarczane
przez ocz narzedzie zeby zobaczyc co sie z nim dzieje

          5: SSD Retired Block Count Reserve blocks remaining: 99%
          9: SSD Power-On Hours Total hours power on: 4082
         12: SSD Power Cycle Count Count of power on/off cycles: 124
        196: SSD Reallocation Event Count Total number of reallocated Flash
blocks: 0
        231: SSD Life Left Approximate SDD life Remaining: 97%
        241: SSD Lifetime writes from host Number of bytes written to SSD: 896
GB
        242: SSD Lifetime reads from host Number of bytes read from SSD: 2368
GB

jak widac nie jest zle, i w sumie moje obawy co do zywotnosci mlc zostaly
rozwiane, predzej
kupie kolejny, szybszy dysk niz mi ten padnie podczas typowego uzywania