Re: Zasilacz ATX 200W o sprawnosci > 80%

Autor: Desoft <NICK_at_interia.pl>
Data: Fri 04 Mar 2011 - 21:17:01 MET

> Użytkownik "pw" napisał w wiadomości grup
>
> Straty jałowe są całkowicie pomijane względem obciążenia.

To dlaczego teraz wprowadza się jakieś normy na zasilanie standby?
Zasilacz ATX ma opcję standby.
Nie jest to dokładnie to samo co praca bez obciążenia.
Sprawność przy małym - zerowym obciążeniem jest istotna w przypadku jeżeli
obciążamy zasilacz w mniej niż 50% (im bardziej mniej, tym bardziej istotne)
Mam podobny przypadek i zastanawiam się nad wymianą zasilacza na zwykły
liniowy. Pozbędę się wiatraczka i sprawność powinna być większa.

--
Desoft