Re: dzielenie dysku

Autor: Andrzej Ława <alawa_news_at_lechistan.SPAM_PRECZ.com>
Data: Fri 04 Mar 2011 - 14:38:20 MET

W dniu 04.03.2011 14:31, Przesmiewca pisze:

> A po co ma wydzielac /usr/ czy /var? Niech podzieli
> dysk powiedzmy na 30-40GB i reszte. I tu i tu sie nada
> podzial. Na tym etapie zaawansowania wystarczy mu.

Owszem. Aczkolwiek przedpiścy chodziło zapewne, że w takim linuxie
przydatny może być podział na większą liczbę partycji, bo np. można
jakieś specyficzne dane rozparcelować po kilku partycjach i w razie
potrzeby tylko je przemontowywać na większe dyski (bez ruszania całej
reszty) co w przypadku np. windowsa się nie uda albo wymagałoby
duuuuuuuużych akrobacji.

Przykład: katalogi użytkowników. Możesz sobie przeznaczyć na nie dysk
E:, ale większość będzie szukała uparcie w C:. A w linuxie ani programy,
ani nawet znaczna część ogólnie pojętego systemu operacyjnego, ani tym
bardziej użytkownik, nie będzie musiał wiedzieć, że jego katalog jest na
innym dysku/partycji, po /home to jest /home, niezależnie od tego, co
tam jest podmontowane.