Jaki dysk przenośny co najmniej 2 TB

Autor: Tomek <nomail_at_nonono.no>
Data: Fri 04 Mar 2011 - 14:33:36 MET

Cześć,

Usiłuję wybrać jakiś porządny dysk z obudową o pojemności co najmniej 2
TB. Często będzie ze mną podróżował, więc chciałbym by obudowa była
możliwie mała i solidna. Godzę się z tym, że nie uniknę zewnętrznego
zasilacza. Dysk będzie podłączany do laptopa z USB 2.0, ale może warto
kupić coś USB 3.0 (albo FireWire lub eSATA)?

Początkowo myślałem o WD Elements, ponieważ mam już 2,5" dysk tej serii,
jednak gdzieś znalazłem informację, że dyski w czarnej trumnie o
większych pojemnościach są z serii green, a ta ma jakiś problem z
firmware, który powoduje wyjątkowo szybkie (8 sekund) parkowanie głowic,
a to dramatycznie skraca żywotność.

Sprawa więc jest wciąż otwarta. Teraz skłaniam się ku Seagate FreeAgent
GoFlex 2 TB z USB 2 (ok. 430 zł) lub USB 3 (ok. 450 zł). Interesująca
jest też wersja 3 TB, ale to wydatek ok. 700 zł - chyba trochę za dużo.

Może macie jakieś inne pomysły/propozycje?