Re: 2 dyski i RAID - robić czy nie robić

Autor: Andrzej Ława <alawa_news_at_lechistan.SPAM_PRECZ.com>
Data: Fri 04 Mar 2011 - 09:27:20 MET

W dniu 04.03.2011 08:55, Rafał Łukawski pisze:

> To niejako naturalne, awaria jednego dysku bez raidu tez gwarantuje
> utrate danych. Raid 0 tworzy sie w pewnym konkretnym celu -> zwiekszenia
> wydajnosci pamieci masowej (zapis + odczyt -> transfer + czas dostepu),
> odnosnie bezpieczenstwa - standardem jest tzw. backup danych ;)

Dlatego się pytałem, co chce uzyskać.

> Dołączam się do pytania.

Zależnie od zastosowania, zastosowanych interfejsów, kontrolera i całej
reszty systemu/komputera, to nie dysk może być wąskim gardłem.

A przy pewnych układach plików może się zdarzyć, że i tak będzie czytał
tylko z jednego dysku/zapisywał na jednym dysku.

To dla RAID0. W przypadku RAID1 wiele zależy od konkretnej implementacji
- teoretycznie możliwe jest, że przy odczycie kontroler RAID będzie
odczytywał na zmianę z obu dysków, ale nie zawsze jest to implementowane.

Generalnie bez informacji do czego to ma być - ciężko powiedzieć.