Re: ktory dysk wybrac

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Thu 03 Mar 2011 - 17:57:04 MET

On 2011-03-03 17:19, marfi wrote:
> Użytkownik "Przesmiewca" <baran-ky@o2.pl> napisał w wiadomości

> Ja również.

Ze swojej strony dwie uwagi n/t green WD:
a) nie wiadomo jaka maja predkosc obrotowa, moze to znaczyc iz znajomy
ma dysk chlodniejsz od Twojego (WD zastrzega sobie dowolnosc w
ustawianiu predkosci obrotowej). Moze byc tak, ze dyski kupione w
roznych okresach czasu maja rozna predkosc obrotowa.

b) Wczesniejsza seria EADS była bardzo wadliwa dla dysków >1TB (w ciągu
5 miesięcy wymieniłem 6 sztuk, innymi słowy wszystkie jakie kupiłem, tzn
były dwie wymiany i 4 korekty)

c) WD oficjalnie twierdzi, ze dyski green WD nie nadaja sie do pracy w
jakichkolwiek raidach, mozesz miec problemy w obudowach NAS.

W/w problemy nie dotycza samsunga. W przypadku green dyski sa na pewno
wolniejsze od 7200, na pewno wieksze sa czasy dostepu, ale to niejako
nasz swiadomy wybor. porownaj prad pobierany przez Samsunga i WD, to
moze pomoc w ostatecznej decyzji (wiekszy prad, zazwyczaj wieksza
temperatura pracy)

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/