Re: Różnica wydajnościowa HDD-hybryda-SSD

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Mon 28 Feb 2011 - 17:27:02 MET

On 2011-02-28 14:02, Mich@l wrote:
> Czy ktoś z Was miał okazję porównać (na podobnych konfiguracjach
> sprzętowych) działanie dysków:
> - standardowego HDD
> - hybrydowego (np. Seagate Momentus XT; nie wiem czy jakiś inny
> producent stosuje podobna technologię)
> - SSD z półki ekonomicznej
> Mam teraz partycję systemową na Samsungu F3, i zastanawiam się czy warto
> wejść w coś w typie Momentusa, czy przebidować jeszcze z roczek i
> zaczekać aż SSD o rozsądnej pojemności osiągną rozsądną cenę.

Hej,

Tak, sam osobiście pracowałem na wielu kombinacjach dysków, w tym
seagate momentus XT.

W przypadku komputerów klasy PC, zysk będzie znikomy bo i dyski 3.5" są
wyraźnie szybsze (czas dostępu itp).

W przypadku laptopów różnica będzie wyraźna (a to istotne, bo często nie
ma jak umieścić kolejnego napędu), warto jednak pamiętać, iż Momentus XT
przyspiesza tylko operacje odczytu, w przypadku zapisu można założyć iż
zachowuje się jak klasyczny momentus 7200 2.5"

Znacznie, ale to znacznie szybszym rozwiązaniem jest niewielki SSD (w
zaleznosci od potrzeb) + HDD na dane, gdzie szybkosc nie jest tak
istotna. mam dwa dyski 2.5", czyli OCZ Vertex2 120 + HDD 500GB 2.5",
system działa o niebo szybciej niż np. na dwóch momentusach XT 2.5"
połączonych w raid 0 (stripe).

Oczywiscie 120GB na szybki SSD (Vertex2 i 3 to dosc dobre rozwiazania)
to juz konkretna cena, ale jak pisalem - w zaleznosci od potrzeb, na
system i oprogramowanie moze Ci starczy 60GB.

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/