Re: nie czajÄ™ LBA

Autor: MC <m5c_at_go2.pl>
Data: Mon 28 Feb 2011 - 08:58:20 MET

Użytkownik "pioruns" <cvbehaf@b2.cy> napisał w wiadomości
news:ikeprh$tf6$5@news.onet.pl...

> Przy okazji, czytaliście może jakieś artykuły, jak ma się zmiana rozmiaru
> sektora z 512b na 4KB - na wydajność? Albo ktoś jakieś testy nowych
> dysków z takowym rozmiarem sektora robił?

Jedyny dysk 3TB, który wpadł mi w ręce to był WD z serii zielonej. Jest
trochÄ™ szybszy od 2TB, ale po pierwsze w zielonych nie o to chodzi a po
drugie ta różnica może być skutkiem gęstszego zapisu na nośniku i wtedy
głowica ma mniejszy dystans do pokonania. To nie musi mieć nic wspólnego z
wielkością sektora.