Re: ile cykli ładowania średnio wytrzymują baterie ?

Autor: WiesłaW <nawu_at_usun.poczta.onet.pl>
Data: Sun 27 Feb 2011 - 23:22:25 MET

Dnia 26-02-2011 o 16:00 Przesmiewca napisał na pl.comp.pecet:

> li-ion sie nie formuje

To prawda, ale niektórzy piszą, że od czasu do czasu należy rozładować
i naładować baterię w celu skalibrowania elektroniki. Proces podobny.

> Producenci do dzis pisza, ze baterie li-ion nalezy formowac...

No właśnie ... dlaczego w takim razie producenci wprowadzają w błąd?
Zawsze wydawało mi się, że oczywistych błędów nie należy powielać.
Nie wiem, może nie są takie oczywiste?

> natomiast linik do wikipedii byl tylko jakby pokazaniem kierunku, bo
> jakbys
> sie bardziej zainteresowal tematem, to bys dotarl do bardziej
> wiarygodnych opracowan
> (bo oczywiscie wikipedia ma bledy, ale w tym przypadku akurat informacje
> sa zgodne i latwo to
> zweryfikowac w innych zrodlach)

Zaręczam, że interesowałem się tematem. Wnioski są takie: gdy bateria
i tak wytrzymuje 2-3 lata, to nie ma się czym przejmować (oczywiście
nikomu nie odradzam przestrzegania zasad o których pisaliście).
Jedynie co mnie zastanawia i właśnie o tym piszę, że moja bateria te
zasady ma w nosie.

--
WiesłaW
Opera Mail