Transfer karty SD.

Autor: THX <j666.SKASUJ_at_gazeta.pl>
Data: Thu 24 Feb 2011 - 14:40:14 MET

Przed sfromatowaniem w aparacie wrzuciłem na próbę kartę 8 GB Class 6 do
czytnika kart wbudowanego w notka.
Kopiowanie katalogu 4 GB ze zdjęciami JPG po około półtora mega.
Transfer pokazuje (Total Commander, poczatek kopiowania, jeszcze leci) 1700 -
2200 kbytes/sek.
W TC ustawienie "Use standard copy method".
Te "głupie" 4 GB to aż 20-30 minut.
Spodziewałem się jednak znacznie szybciej.
Czy ograniczeniem jest transfer czytnika kart (chyba większość transferów na
inne karty SD we wbudowanym czytniku własnie w takich granicach prędkości
przebiegała), czy może twardego dysku (dysk akurat po defragmentacji jakby
co), albo może systemowego (XP) cache'a?
Wiecie może czy Total Commander traktuje kartę w czytniku jako "USB stick"?
Kratkę "USB Sticks" mam "zaptaszkowaną".
Z Helpa TC:
"USB Sticks
If checked, USB-Sticks (which are formatted as a Super-Floppy) are
autodetected, and copying to and from them is performed in compatibility mode.
Reason:
Copying from/to USB sticks is otherwise extremely slow on Windows XP, because
there is no disk cache!"
W moim sprzęcie czytnik kart działa jako PCI Bus TI PCIxx 12 FlashMedia
kontroler, a nie jako USB kontroler.
THX