Re: energooszczędne chipsety dla Athlonów II serii e?

Autor: Vituniu <vituniu_at_poczta.fm>
Data: Thu 24 Feb 2011 - 13:28:34 MET

> Nie, po prostu lubię zestawy dopasowane do moich potrzeb
> przy jednocześnie możliwie najniższym poborze mocy.

Alez ja popieram w calej rozciaglosci. :)

Niemniej zwracam uwage, ze 10 W TDP nie jest czyms o co
warto kruszyc kopie. Zwlaszcza, ze na mocniejszym sprzecie
wykonanie okreslonych zadan moze zajac o tyle mniej czasu,
ze w efekcie (mimo wyzszego DTP) dobowy pobor pradu spadnie ;)

> A jak wygląda kwestia chipsetów u Intela?

Przyznam, ze nie mam pojecia. Od zamierzchlych czasow i815
chipsetami Intela interesuje sie okazjonalnie. ;)
(nic osobistego, po prostu tak sie jakos zlozylo)

Wracajac na moment do chipsetow AMD -
- TDP ksztaltuje sie mniej-wiecej tak:

Mostki polnocne ze zinegrowanym rdzeniem graficznym:
- 780G/785G ~15W
- 880G ~ 18W
- planowany na 2 kwartal b.r. 980G ~ 18W

Mostki polnocne bez IGP:
- 870 ~13W
- planowany na 2 kwartal b.r. 970 ~14W

Mostki poludniowe:
- seria SB7xx ~ 4,5W
- seria SB8xx ~6W

Roznice nie sa jakies dramatczne.

Aha - miedzy wierszami - AMD980G wyglada na mocno
odgrzewany kotlet i chyba nie warto nan czekac.
IIRC jedyna jego nowoscia bedzie nowy mostek poludniowy
serii 9xx z IOMMU. Na ile sie to przyda przy wirtualizacji -
- czas pokaze.

> Ewentualnie coś dedykowanego do rozwiązań mobilnych
> z możliwością wpięcia procesora desktopowego?
> Dałoby się tam wybrać coś pod te potrzeby?

AMD 880G + SB850 + Athlon II e = ~70W TDP

Czyli - szukasz zestawu Intela o podobnej wydajnosci i mniejszym TDP.
Albo o podobnej cenie i mniejszym TDP... zaleznie od podejscia ;)

pozdrawiam,
Vituniu.

PS:
taka uwaga na koniec - nie wiem na ile "Waty TDP" w rozumieniu
AMD i Intela sa sobie rownowazne i czy mozna je powrownywac
wprost.