Re: Programy jednowątkowe a wiele rdzeni procesora

Autor: Boguś <telemorele_at_wp.pl>
Data: Tue 22 Feb 2011 - 19:38:15 MET

Radosław Sokół napisał:

> Nie mogę. Z równoległych, programowalnych GPU zysk odnoszą
> tylko gracze i niektórzy obliczeniowcy.

  Kilkanaście (lub nawet więcej) milionów graczy kupując najnowszy sprzęt napędza koniunkturę i korzystają na
tym znacznie mniej liczni obliczeniowcy ;)

> Byłem zresztą ostatnio na szkoleniu z wykorzystania CUDA i
> jestem niezbyt optymistycznie nastawiony do tej techniki.

Jestem po testach praktycznych (niestety jeszcze nie u mnie) i mogę potwierdzić marny efekt w większości
obliczeń. I nie ma co się dziwić. Znając programy obliczeniowe wiemy, że pełno tam "if" oraz obliczeń
sekwencyjnych a to nie można zrównoleglić.

--
  Boguś