Re: Klonowanie dyskow (linuks i windows) - bez systemu

Autor: Sebastian Biały <heby_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 20 Feb 2011 - 07:40:31 MET

On 2011-02-19 17:21, bogdan2312 wrote:
> Chodzilo mi o program/system dzialajacy z samodzielnego
> CD/DVD/boot-pendrive.

clonezilla.

> Przy stosowaniu plytek live z linuksem (i
> operacjach MC/dd/copy...)wystepuje dosc istotny problem praw do plikow
> na sklonowanym dysku.

nie występuje o ile uzyjesz kopiowania *dysku* a nie systemu plikow. dd
to załatwia.

> Szukam medody szybkiej i pewnej - czyli kopiowani
> bit po bicie (niby)... :)

dd jest cholernie szybkie (pociągnie z pełna prędkością kontrolera). Ma
jednak wadę: kopiuje bit-w-bit kopiujac też puste miejsca pomiędzy
plikami. Jeśli dysk jest bardziej pusty niż pełny to jest to zbedna
czynność. I nie pozwala na zmianę rozmiaru w locie - ale przecież
piszesz o *klonowaniu* więc chyba nie chcesz zmieniać rozmiaru partycji.