Re: Szukam obudowy lub urzÄ…dzenia

Autor: MC <m5c_at_go2.pl>
Data: Fri 18 Feb 2011 - 17:52:07 MET

Użytkownik "Patryk Włos" <patryk.wlos@invalid.peel> napisał w wiadomości
news:ijm74l$1ujc$1@opal.icpnet.pl...

> QNAP-y sÄ… za drogie, poza tym nie odpowiada mi w nich system operacyjny,
> który jest mocno okrojony i zmodyfikowany.
>
> Prywatnie mam jednego TS-410 i jestem zadowolony, ale tutaj szukam
> rozwiązania, które docelowo pozwoli mi ułożyć sobie cały rząd takich
> obudów i łatwo nimi zarządzać, w związku z czym:
>
> - to musi być normalny Linux, a nie wynalazek Linuxopodobny

Jeśli chodzi o grzebalność we flakach to niektórzy producenci udostępniają
SDK. Na przykład niektóre D-Linki ma już parę nieoficjalnych wersji
firmware.

> - sama obudowa musi być możliwie niewielka per ilość dysków
> - musi być dobrze rozwiązane odprowadzanie ciepła (to akurat w QNAP-ach
> jest ok)

To oznacza wymuszoną wentylację i wycie wiatraków. Czy ty nie szukasz
"dorosłego" serwera? Obawiam się, że dla dużej liczby dysków jeden
gigabitowy port może okazać się wąskim gardłem.