VIA Nehemiah- jest sens underclockingu?

Autor: Dominik & Co <dominik.alaszewskinagmailu_at_com.invalid>
Data: Thu 17 Feb 2011 - 08:05:03 MET

Witam,

Sprzęt: HP Thinclient 5520, procesor VIA Nehemiah
800 MHz. Można go taktować min. 533 MHz.

Na razie włączyłem zarządzanie typu "ondemand",
z przełączaniem przy progu obciążenia 11%, żeby nie
degradować wydajności, kiedy się z niego korzysta.
Przy braku obciążenia (load rzędu 0,03) jest 533 MHz,
przy czym nie widzę specjalnej różnicy w temperaturze
procesora ani dysku (we wspólnej obudowie, bez wiatraczków).
Testowałem też domyślny próg 80%- bez różnicy
(poza pogorszeniem responsywności via ssh :-)

I pytanie do fachowców: czy ten procesor ma tak
zaawansowane zarządzanie energią, że przy bezczynności
zużycie energii nie różni się znacząco przy 533 czy 800 MHz?
Może odpuścić sobie w ogóle to machanie zegarem?

Info o procesorze:

dominik@dionisos:~$ cat /proc/cpuinfo
processor : 0
vendor_id : CentaurHauls
cpu family : 6
model : 9
model name : VIA Nehemiah
stepping : 8
cpu MHz : 532.000
cache size : 64 KB
fdiv_bug : no
hlt_bug : no
f00f_bug : no
coma_bug : no
fpu : yes
fpu_exception : yes
cpuid level : 1
wp : yes
flags : fpu vme de pse tsc msr cx8 mtrr pge cmov pat mmx fxsr
sse rng rng_en ace ace_en
bogomips : 1063.17
clflush size : 32
power management: