stacjonarka do pracy

Autor: Robert <Robert_at_nie.chce.spamu.pl>
Data: Tue 15 Feb 2011 - 21:26:29 MET

Użytkuję płytę Gigabyte GA-MA78GM-S2H z 8GB DDR2 i procesorem Athlon X2
3800+ TDP 35W (2x2GHz). Wystarcza do swobodnej pracy z dwiema-trzema
maszynami wirtualnymi, które służą do testowania różnych konfiguracji. W
niedalekiej przyszłości liczba tych wirtualek wzrośnie do 4-5 i będzie
już raczej kulawo. Stad pytanie: w którą stronę kierować się przy
wymianie/upgrade sprzętu? Nie będzie gier, grafika zintegrowana
spokojnie wystarcza, ważne aby uciągnęło te maszyny wirtualne. Wydajność
w rozumieniu produkcyjnym nie jest istotna ale chciałbym komfortowo na
tych maszynach pracować (tj. nie czekać 5 sekund na reakcję na
kliknięcie myszy). Plusem będzie niski pobór mocy (teraz mam 48-50W idle
i 80W full load). Wstępnie myślałem o procesorach AMD Athlon II serii e
(415e, 610e itp.) ale może Intel oferuje odpowiednio wydajne i
energooszczędne rozwiązania? Doradźcie proszę jakieś scenariusze
upgrade'u lub wymiany platformy na nowszą zarówno dla AMD i Intel.

Robert