Dysk eSATA w lapptopie i uciążliwy problem

Autor: Piotr Wozniacki <p.wozniacki_at_wp.pl>
Data: Mon 14 Feb 2011 - 16:37:18 MET

Jak w prosty sposób stwierdzić, który proces uniemożliwia bezpieczne
usunięcie z systemu dysku zewnętrznego na eSATA (AHCI)?

Już mnie chce [...] zalać, bo skoro od czasu do czasu ten dysk przysypia, to
znaczyłoby że żaden plik na nim nie jest otwarty. A jednak, każda próba
bezpiecznego usunięcia kończy się tym samym (zapewne Wam znanym)
komunikatem...

A skoro już przy eSATA jesteśmy, to niech mi ktoś podpowie dlaczego mój
laptop nie przejdzie POST'u gdy taki dysk jest podłączony? W BIOS'ie jest
tylko jedna pozycja dot. eSATA (wartość "None"), i oczywiście nic tu nie
można zmienić (ot, laptop)...

Pozdrawiam

Piotr