Re: Czy czasy cichych laptopów to przeszłość?

Autor: boxfish <cicior_at_gazeta.pl>
Data: Mon 14 Feb 2011 - 10:53:41 MET

W dniu 2011-02-14 09:47, Piotr Wozniacki pisze:

> ----------------
> No nie jest to takie proste i oczywiste - te za 20,000 to też małe
> pudełka, z dokładnie takimi samymi komponentami w środku; może tylko
> trochę lepiej zrobione, bo dla wymagającego klienta... Ale myślisz, że
> taki np. Precision z i7-940XM nie grzeje siÄ™ i nie szumi?

Ja nie twierdzę że każdy drogi będzie cichy, ja twierdzę że możesz kupić
konstrukcję która będzi cicha ale będzie to kosztem zastosowania
elementów i niskim poborze energii

Twój przykład jest akurat do d... bo i7-2600 pobiera ponad 90W !!!!
(odczywiście to maksimum) i osiąga temperatura rzędu 70 stopni - dla
porównania kilkuletni całkiem wydajny C2D T5500 (kosztujący na allegro
50 zł) pobiera 34W - widzisz różnicę ?

Obudowa dalej ta sama z małym wntylatorkiem i systemem przekazywania ciepła

chcesz dalej jechać ? prosze bardzo - NVIDIA Quadro® FX 3800M 1024MB -
100W .....

stary ten lapek ma zapotrzebowanie na energię take że 5 wentylatorów nie
dało by rady ;-) pewnie w sumie przekracza 200W