Re: Jak pomierzyć prędkość obrotową wiatraka zasilacza?

Autor: Andrzej Lawa <alawa_news_at_lechistan.SPAM_PRECZ.com>
Data: Sun 13 Feb 2011 - 19:22:53 MET

W dniu 13.02.2011 11:33, Marcin N pisze:
> Czy jakieś zasilacze w standardzie podają prędkość obrotową? Może mają

Osobiście nie widziałem, poza tym standard nie przewiduje takiej
komunikacji zasilacza z resztą komputera.

> jakiś pin, który da się podłączyć np. do nieużywanego zasilania wiatraka
> płyty głównej? A może są jakieś inne proste sposoby na pomierzenie
> prędkości tego wiatraka?

Jedyne, co mi przychodzi do głowy, to zamontować wiatrak z pomiarem
prędkości - taki do podłączania do płyty - i zamontować go zamiast
oryginalnego (i podłączyć do płyty).

Ewentualnie zawsze zostaje klasyka, czyli pomiar stroboskopem ;)

Pytanie zasadnicze: a po co ci ten pomiar?