Re: Czy czasy cichych laptopów to przeszłość?

Autor: TM <trele.molere_at_op.pl>
Data: Sat 12 Feb 2011 - 21:48:18 MET

On Sat, 12 Feb 2011 13:46:34 +0100
Jacek <ala@ola.pl> wrote:

> Troche sie przewinelo laptopow przez moje rece,ale dla porownania
> dwa ostatnie:
> 1. HP DV5-1100 - glosny i goracy, potrafil sie wylaczyc.
> 2. Samsung R590 - cicutki i zimny, bez roznicy, czy w trybie
> oszczedzania energii, czy w pelnej wydajnosci - polecam.

No to moje:
HP 6710b - jak nic nie robi to temp. 50' - wiatrak cicho chodzi, jak
cos uruchomie temp 80' - wiatrak szaleje, dla mnie za glosny
Samsung Q210 - temperatury jak wyzej, wiatraka nigdy nie slychac
(przy 50' wogole sie nie kreci, przy 80 kreci, ale nie slychac)
IBM T30 - tam w linuksie skrypt kontroluje predkosc wiatraka, do 60'
ustawilem, ze ma sie nie wlaczac, jak przekroczy wiatrak ma schlodzic
do 50 (przy predkosci 1), gdyby nagle bardziej sie zagrzal, skrypt ma
uruchomic wieksze predkosci wiatraka (2,3, itd).
Lenovo T410 - nie znam temp., nigdy nie slychac wiatraka.

Wiec jak widac, glosnos zalezy od modelu, czyli przy zakupie nalezy
rowniez brac to pod uwage (a nie tylko procesor, pamiec, dysk, itp).

Pozdrawiam

--
TM