Laptop z grafikÄ… GF310 czy hd5470?

Autor: Netx <nospam_at_gazeta.pl>
Data: Fri 11 Feb 2011 - 19:16:27 MET

Niebawem będę kupował laptopa dla osoby z rodziny,
zastosowanie: dużo www,youtube (też hd/fullhd),teledyski na
onet, animacje i gry flash,(ewentualnie silverright),
openoffice,thunderbird. Bez typowych gier directx (osoba
trochÄ™ starsza). Obecnie osoba ma CPU celeron ~770MHz i na
onet teledyski siÄ™ tnÄ… i radio internetowe (winamp) odpala
się kilkanaście sekund i inne utrudnienia. pamięci już też
nie mogę dołożyć (max 512).

Proszę o opinię który laptop lepiej wziąć,
W obu Procesor i3-370M, 4GB Ram DDR3, Asusy,chipset HM55
1) 15.6" z kartą HD5470, w komplecie nośnik win7
czy
2) 16" z karÄ… GT325 (lub GF310), partycja recovery Win7

Mam następujące "dodatkowe" pytania
-Która grafika się mniej grzeje (GT325/GF310/HD5470)?
-Czy GT325 lub GF310 nie grzeje siÄ™ nadmiernie podczas
filmów/www?
-Czy laptop z tym CPU (i3-370M) ale bez "dedykowanej grafiki"
poradzi sobie w wymienionych zastosowaniach (youtube fullhd
bez przycinania, flash itd.)?
-czy lepsza jest partycja recovery, czy nośnik win7? Uznaje
że możliwa jest kiedyś wymiana dysku.
-czy na partycji recovery jest instalka ze zintegrowanymi
sterownikami czy też podaje się sterowniki z płyty ze ster.?

Te laptopy to Asusy, chcę zdecydować i kupić w ciągu miesiąca
z odbiorem osobistym z Allegro:
http://allegro.pl/asus-n61jv-i3-370m-4gb-500gb-gt325-hdmi-windows-7-i1436901697.html
http://allegro.pl/asus-k52je-k52-i3-370m-4gb-500gb-hd5470-windows-7-i1446989873.html

- czy może są jakieś lepsze propozycje laptopa z Win7 lub z
osobnym zakupem Win7, razem do 2650zł (niekoniecznie Asus)?
Chciałbym tylko żeby "piksel" nie był mniejszy niż przy 15.6"
1365x768.

Ja jeszcze znalazłem MSI ale czytałem że MSI nie ulepsza
chłodzenia i jest ono kiepskie (może to mit?).
http://allegro.pl/laptop-msi-ge600-i3-6gb-320g-hd5730-win7-gratisy-i1441885921.html

Poproszę o jakieś porady bo jeszcze nie kupowałem laptopa. W
domu mamy jednego podarowanego Asusa który ma już 5 lat i
nadal jest bezawaryjny dlatego ja wybrałbym Asusa.

Pozdrawiam,
Marek