DDR2 - czy to 400 czy 800MHz?

Autor: GAD Zombie <gad_at_USUN.gad.USUN.art.pl>
Data: Thu 10 Feb 2011 - 08:55:36 MET

Witam

Czy ktos moglby mi podpowiedziec, bo nie mam pewnosci? Zerkalem na
pamieci wpiete do plyty, ale z ich opisu nic nie wywnioskowalem. Chce
sie upewnic, jakie one sa. Jest to 1 kosc DDR2 1GB, ale nie wiem z jaka
czestotliwoscia taktowana. Wzialem Sandre i wypisala cos takiego:

plyta
GIGABYTE GA-M55S-S3

System Memory Controller
Location : Mainboard
Error Correction Capability : None
Number of Memory Slots : 4
Maximum Installable Memory : 2GB
Bank0/1 - A0 : DIMM 1024MB/64 @ 400Mt/s
Bank2/3 - A1 : Empty
Bank4/5 - A2 : Empty
Bank6/7 - A3 : Empty

Wyglada to na 400MHz, ale na stronie
http://en.wikipedia.org/wiki/Transfer_%28computing%29
wyczytalem, ze
"computer bus running at double data rate where data is transferred on
both the rising and falling edge of the clock signal. If its internal
clock runs at 100 MHz, then the effective rate is 200 MT/s"

To mnie juz troche rozbilo, bo teraz nie wiem czy mam traktowac to jako
400MHz, czy jako 800MHz, czy jak. Choc z drugiej strony w tym przypadku
to by dawalo raczej 200MHz, a takich pamieci to chyba nie bylo (DDR2)...
Stad pytanie do grupy, bo moze ktos sie na tym lepiej zna :).
Z gory dzieki za pomoc.

--
GAD Zombie
http://gad.art.pl/  http://sadist.art.pl/