Re: Barieta 2 TB?

Autor: ikov <ikov1_at_t-l-e-n.pl>
Data: Tue 08 Feb 2011 - 08:13:30 MET

W dniu 2011-02-08 00:35, Latet pisze:
> Witam,
>
> Słyszałem coś o barierze 2 TB dla dysków twardych - chyba jakies
> ograniczenia BIOS-ów.
> Czy ktoś może napisać o co dokładnie chodzi i jakie praktyczne problemy
> z tego mogą wyniknąć?

Skoro dostępne są dyski 3TB (np. Hitachi Deskstar 7K2000 lub
WD30EZRSDTL) to znaczy, że BIOSy, a przynajmniej te nowe - obsługują
pojemność. Ze starszymi płytami może być różnie - w moim pierwszym
komputerze dysk twardy - całe ogromne 140MB - był widziany jako chyba
100 lub 112MB, więcej BIOS nie widział... a każdy MB był na wagę kilku
dzisiejszych GB.