Re: SATA (master,slave)

Autor: Latet <latet_at_ckjsdnkadjbnkdjb.pl>
Data: Tue 08 Feb 2011 - 00:33:40 MET

> Mam takie pytanie. Mam 6 gniazd Sata na płycie. Czy wszystko jedno gdzie wepnę
> kable od dysków i DVD?
> Słyszałem, że wszystko jedno ale dlaczego w biosie komputera widzę 3
> kontrolery
> SATA master oraz 3 slave?
> Czy w rzeczywistości mam 3 porty SATA a 3 to tzw. powielacze portów?
> Jak prawidłowo podpiąc 3 HDD Sata oraz 1 DVD Sata?

Staraj się tak podpinać, aby każde urządzenie miało status MASTER, inaczej będą
sytuacje zmniejszająće wydajność.
Na mojej plycie jest tak, że masterów może być 4, a slave'ów 2. Jak raz mam 4
urządzenia podpięte, więc każde jest niezależne.

Jeśli nie masz aż 4 kanałów master, to podepinij tak, aby status slave miał
DVD - zakładam, że jest rzadko używany, a ew. operacje zapisu na płyty wykonuj z
dysku, który jest na innym kanale (nie na tym, który jest masterem dla tegoż
slave'a).

latet