Re: SATA (master,slave)

Autor: Michał \ <hommer_at_[SPAM_SIO>
Data: Mon 07 Feb 2011 - 08:31:56 MET

W dniu 2011-02-07 03:24, Gil pisze:
> Mam takie pytanie. Mam 6 gniazd Sata na płycie. Czy wszystko jedno gdzie wepnę
> kable od dysków i DVD?
> Słyszałem, że wszystko jedno ale dlaczego w biosie komputera widzę 3 kontrolery
> SATA master oraz 3 slave?
> Czy w rzeczywistości mam 3 porty SATA a 3 to tzw. powielacze portów?
> Jak prawidłowo podpiąc 3 HDD Sata oraz 1 DVD Sata?
> Załóżmy że dyski pracują w trybie SATA 3.

Widzisz master i slave z tego wzgledu, ze SATA dziala jako emulator IDE.
Jesli nie potrzebujesz interfejsu IDE to przelacz w biosie na opcje
tylko SATA - wowczas nie bedzie master i slave, a gniazdo, w ktore
wepniesz hdd i dvd nie bedzie mialo znaczenia (tak samo, jak w przypadku
emulacji IDE)

--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen Xantia