Re: MiniPCI i przejściówka do RJ45

Autor: Mario <mardyb_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 05 Feb 2011 - 17:53:28 MET

W dniu 2011-02-05 17:10, Jacek Osiecki pisze:
> Witam,
>
> Mam kartę miniPCI ethernet+modem
> Problem w tym, że nie wiem jak podłączyć ją do gniazdka RJ45 (jeśli chodzi
> o RJ11 dla modemu to nie ma problemu - osobny kabelek dwużyłowy).
>
> Do karty jest dołączony taki kabelek:
>
> http://silvercube.pl/~joshua/kabel_minipci_rj45.jpg
>
> Mogę niby eksperymentować, ale kombinacji jest tyle że szkoda życia na
> sprawdzanie wszystkich. Żadnego schematu znaleźć mi się nie udało :(
>
> Czy ktoś wie może jak to podłączyć?
>
> Pozdrawiam,

Zakładam ze transformatory są na karcie a ni jak teraz modne w
gnieździe. W takim razie masz krętki odpowiadające parom nadawczej i
odbiorczej. Jedna ze skręconych to pewnie masa. Pozostałe nie skręcone
może służą do mrugania ledami w gnieździe. Ja próbowałbym każdą po kolei
parkę połączyć z 1-2 na RJ45. Kablem Eth połączyć gniazdo do switcha.
Włączyć w laptopie pingowanie sieci i patrzeć przy której parce będzie
mrugać led w switchu na tym porcie. Switche mają z reguły automatycznie
dopasowywaną polaryzację linii ale nie polegałbym na tym na 100 procent.
Gdy switch reaguje na pingi to trzeba pozostałe dwie parki próbować
wpinać do 3-6 w obu polaryzacjach. Musisz mieć oczywiście drugi komputer
wpięty do tego switcha i ustawiony na 10 lub auto 10/100Mhz - nie
sztywno na 100. Któraś z parek da odpowiedź na pingi. Aby usprawnić
podłącz sobie do RJ45 krótkie odcinki skrętek i łącz druciki ze sobą na
pająka. Aby ta metoda dała skutek to musisz ustawić parametry sieci tak
aby pingi miały szanse dać odpowiedź. Gdy już będzie działać to możesz
połączyć komputery bezpośrednio ze sobą kablem zkrosowanym aby
prawidłowo ustawić polaryzację pary 1-2. Pozostała skrętka może być
włączona do 4-5 albo do 7-8 to może wejdzie ci 100MHz.

--
Pozdrawiam
MD