Re: Jaki procek i dlaczego

Autor: sTav <marmro9_at_beztego.o2.pl>
Data: Wed 02 Feb 2011 - 01:07:30 MET

Wojtek wrote:

> http://allegro.pl/core-2-duo-2x-2-40ghz-2gb-ram-250gb-hdd-dvd-rw-i1431818893.html
>>
> http://allegro.pl/zestaw-tyan-k8w-2x-amd2-6ghz-2gb-ram-250gb-hdd-i1436256946.html
>
> Popatrz na proste benchmarki cpu:
> http://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=AMD+Opteron+252
> http://www.cpubenchmark.net/cpu_lookup.php?cpu=Intel+Core2+Duo+E4600+%40+2.40GHz
> c2d - 1377
> pojedynczy Opteron - 733
> Pobór prądu w zależności od serii Opterona moża być dla AMDeka
> wyższy
> 2-3X
> [...]

Linki podałem ze względu na zblizone wydajności, wyposażenie i ceny
tych PC - do porównania i komentarzy.
Mój zabytkowy pecet i tak się nudzi przez większość czasu, więc
sięganie po sprzęt wyższej klasy ma ograniczony sens.
 Pytanie zadałem bo zdziwił mnie niezwykle mały rozrzut cenowy dla PC
z Pentium D, C2D, Athlon,
 - nawet z C2Quad można czasem kupić w zblizonej cenie. Nie chodziło
mi o stosunek wydajność / cena, a bardziej o wydajność / pobór mocy
(bo PC jest włączony praktycznie przez cały dzień, a dodatkowy
grzejnik nie jest mi potrzebny). :-)
Tak gwoli ścisłości, to dla moich potrzeb wystarczył by jakiś
mocniejszy Pentium M (ale nie ma odpowiednika dla stacjonarnych). W
tej sytuacji bedę wybierał miedzy Athlonem 2x i C2D.

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, komentarze i linki do benchmarkow.

--
Pozdrowienia!
M.