Re: Komputer do obróbki zdjęć do 3 tys

Autor: pp <nospam_at_wp.pl>
Data: Thu 27 Jan 2011 - 22:29:56 MET

> PS. Gdzie masz moduł RAW np. w IrfanView? I historię? I kilka
> wersji zdjęć? Tak trudno zrozumieć, że dla niektórych
> "komputer do obróbki zdjęć" może być dumną nazwą dla
> maszyny, która właśnie w takim programiku będzie "obra-
> biała" zdjęcia? Stąd mój apel o określenie zakresu zasto-
> sowań i potrzeb pytającego przed definitywnymi sądami.

Myslalem, ze jesli napisze, ze uzywany bedzie Lightroom + Photoshop to
sugeruje to powazniejsze zastosowania niz zmniejszenie zdjecia w Picasie czy
innym Irfanie celem wystawienia na nasza-klase. Ale to prawda, ze u nas
czesto jest tak, ze zeby dokonac powyzszego uzywa sie kradzionych kombajnow
graficznych. Wiec odpowiadam: tak - beda uzywane ciezkie rawy, tak - w PS
bedzie czasem potrzeba otwarcia kilku wielowarstwowych plikow 16bit i pracy
na nich.

A na marginesie: tak sobie rozwazam i dochodze do wniosku, ze chyba jednak
jesze za wczesnie na SSD z takim budzetem.

Pozdrowienia.