Odp: Ocencie czy ten laptop to dobry zakup

Autor: m4rkiz <aa_at_bb.cpl>
Data: Tue 18 Jan 2011 - 00:51:01 MET

?Użytkownik "Wojtek" <nick0000@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:xn0h98ot27o6xoz003@news.gazeta.pl...
> Nie no biorę to pod uwagę. Zauważ jednak, że w zdecydowanej większości
> struktura jest taka:
>
> ______ pecet/laptop rodzica
> /
> modem--- AP------ pecet dziecka
> \
> \_____ ew. pecet drugiego rodzica/ drugiego dziecka
>
> Oni między sobą się nie kontaktują. Kożdy sobie rzepkę skrobie ;)
> Proponowanie komuś aby jednoosobowo użytkował 2 pecety z jakichkolwiek
> względów (niech to bedzie nawet dbałość o jego dobro sic!!) to tu już
> trzeba postawić mały necik wewnętrzny, a to nie dla każdego jest jak
> [...]

bez przesady, toz to moze z 5 klikniec, w przedstawionej sieci wystarczy
wlaczyc udostepnianie i na tym sie konczy

to raz

dwa - poczte mam na serwerze, nie czuje potrzeby zasysania jej do siebie

reszta plikow lezy na desktopie, czesto uzywane na pendrive
laptop do przechowywania jakichkolwiek danych sie nie nadaje bo latwo go
upuscic, zalac, dac sobie ukrasc, zapomniec itd. itp.

a jezeli ktos nie daje sobie razy z wyklikaniem sieci to zawsze zostaje
opcja pt. dysk przenosny ktory warto miec tez z innych, backupowych,
wzgledow

na chwile obecna mam zdobycznego laptopa bez matrycy podlaczonego do tv,
laptopa normalnego uzywanego jedynie podczas sporadycznych wyjazdow,
desktopa przy ktorym spedzam wiekszosc czasu komputerowego, kilka innych
desktopow i laptopow czekajacych na naprawe i wystawienie na aukcje,
tableta z androidem jako telefon (skype), komorke z symbianem...

i gdybym mial wybrac jeden sprzet do codziennego uzywania zdecydowanie
bylby to desktop - laptop nie jest wygodny po przekroczeniu kilkudziesieciu
minut, nawet polatany myszka i klawiatura dalej ma ekran zbyt maly i o
zbyt niskiej rozdzieczosci, jego przenosnosc po kilkunastu miesiacach
jest conajmniej dyskusyjna, owszem godzine na bateriach dalej wyrobi, ale...

dobre stanowisko komputerowe jest poprostu niezastapione, owszem, czasem
nie ma mozliwosci zorganizowania go i trzeba to jakos zacerowac, ale
upieranie sie ze laptop moze byc lepszym wyborem (gdy przenosnosc nie
jest WYMAGANA) to nonsens