Re: SATA - Hot Swap ?

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Mon 17 Jan 2011 - 22:44:06 MET

Dnia Mon, 17 Jan 2011 18:06:57 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

> Bo to nie zależy od kieszeni, ale od mostka SATA i trybu,
> w jakim pracuje. Jeżeli Twoja płyta główna obsługuje "hot
> swap" dla SATA, to kieszeń też obsłuży.

To też zależy od drivera. AFAIK sterowniki do takiego ICH9R/ICH10R dysk SATA
pozwalają bezpiecznie odłączyć, jeżeli kontroler w BIOS ustawiony jest na
AHCI. Jeżeli pracuje on jednak w trybie RAID, to żaden podłączony do niego
napęd w menedżerze bezpiecznego usuwania sprzętu się nie pojawi. Co do tego
drugiego, to jestem w 200% pewien, gdyż takiej konfiguracji używam. Nie
miałem jednak jak sprawdzić tych informacji, gdyż dotarły one do mnie już po
tym, jak RAID został zbudowany. Na fafnaście instalacji systemu, to niestety
czasu nie było. :(

Całkowicie inaczej było to rozwiązane na mojej poprzedniej płycie, która
bazowała na chipsecie nForce 4 Ultra. Kontroler w trybie RAID działał sobie
bez problemu, a pozostałe wpięte napędy można było bez problemów odłączyć
podczas pracy systemu.

[ The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.                ]
[                                                 (Gary Jules "Mad World") ]