Re: Ocencie czy ten laptop to dobry zakup

Autor: z <zch280672_at_gazeta.pl>
Data: Mon 17 Jan 2011 - 22:09:49 MET

the_foe pisze:

> na allegro kupisz monitor CRT za 300 zl ktory oddaje kolory jak LCD za
> 10 tys. To jest jednak alternatywa dla tych ktorzy potrafia robic
> profesjonalne grafiki poligraficzne a nie maja kasy na nowoczesny
> sprzet. Pracujac na LCD za 1500 zl narobia sobie tylko wstydu.

Napisałem że obecnie 2000 zł :-) a duzy monitor TN kosztuje już mniej
niż 1000 zł

Pracuję w poligrafii od 12 lat. Oprócz dobrego sprzętu jest potrzebne
jeszcze doświadczenie (takie zboczenie - cmyk w głowie)
Bardzo często to ja ratuję tyłek "grafikom" pracującym w profesjonalnych
firmach, na profesjonalnym sprzęcie.
Przykład z wczoraj, poważne wydawnictwo, bardo wybredny klient:
nafarbienie 390% i linie o zerowej grubości rysunek techniczny samolotu.
Tu najlepszy hiper monitor nie pomoże.
Jeśli nawet wyświetli doskonale to co ma wyświetlić to nie zagwarantuje
sukcesu w druku bo odwzorowanie kolorów jest tylko jednym z wielu czynników.

PS. Ten sam klient potrafił kwestionować wydruk bo sobie "siakieś"
świetlówki nowe w biurze pozakładali. Załamka.