Re: wd green dyski

Autor: Sergiusz Rozanski <write-only-with-spf_at_media-lab.com.pl>
Data: Mon 17 Jan 2011 - 14:39:08 MET

Dnia 14.01.2011 Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> napisał/a:

> ...przy okazji wyjaśnia "mułowatość" dysku, jeśli partycje zostały
> założone systemowymi narzędziami Windows niższego niż "7".
> BTW: jakie *defaulty* miewają linuxy i inne takie pecetowe systemy?

Tzn ja znam tylko Debiana stable i on nie umie defaultem ładnie pociąć
tego dysku, ba nie umie nawet jednej pierwszej założyć prawidłowo,
ale sam przepis na to jest prościutki, więc nie ma o co kopii kruszyć,
trzeba tylko to _wiedzieć_ a to nawet na dysku jest napisane żeby
uważać na advanced format.
Ponoć nowe mkfsy już to znają i robią dobrze.

Ale to ww to i tak pikuś przy cięciu ssd wg bloków kasowania i ww
alignacji :)

Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest
coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".