Re: Ocencie czy ten laptop to dobry zakup

Autor: Maciek <maciek_at_nospam.pl>
Data: Sun 16 Jan 2011 - 22:14:44 MET

W dniu 2011-01-16 17:45, marfi pisze:
> Ale Twoje nawyki to nie panująca religia i nie musisz prowadzić krucjaty
> przeciwko niewiernym wybierającym laptopa :)
To nie są nawyki, tylko fakty. Głowa człowieka swoje waży, przy pozycji
zajmowanej przy laptopie, człowiek przyjmuje nienaturalną pozycję: głowa
przechylona do przodu, napięte mięśnie szyi, nierównomierne obciążenie
krążków międzykręgowych. Może to prowadzić do zniesienia lordozy
szyjnej, dyskopatii, co z kolei prowadzi do ucisku na nerwy/naczynia
krwionośne, w skrajnym wypadku uszkodzenie rdzenia kręgowego. Sam ucisk
na nerwy/naczynia krwionośne może prowadzić do takich tam "drobnych"
dolegliwości jak bóle szyi, zaburzenia wzroku, słuchu, równowagi,
zaburzenia krążenia (drętwienie kończyn), czy paraliże. Zmiany są
najczęściej nieodwracalne.
Oczywiście nie dzieje się to po tygodniu, tylko trzeba sobie zapracować.
Zapewne nie przytrafi się każdemu i na pewno nie mi, bo jestem przecież
nieśmiertelny :->

--
Pozdrawiam
Maciek