Re: jaki minikomputer na serwer

Autor: MC <m5c_at_go2.pl>
Data: Sat 15 Jan 2011 - 01:08:26 MET

news:2011011422581000@grush.one.pl...

> Może jestem dziwny, ale zawsze uważałem, że - poza sytuacja-
> mi awaryjnymi - urządzenia należy stosować do celów, do których
> zostały przewidziane, a nie do tych, do których się nadają ;)

To interesujące, że wskazując bardzo rozsądnie kierunek myślenia
zatrzymujesz się w pół drogi. Idealnym serwerem nie jest przecież ani
komputer przenośny, ani stacjonarny ale po prostu serwer. Nie potrzebuje ani
ekranu ani klawiatury, bo jest konfigurowany zdalnie. I może być bardzo mały
i tani a nie tylko w postaci części szafy.

Takie zadania wykonują NAS-y. Większe są oparte o procesory znane z
desktopów, średnie pracują na wlutowanych Atomach, C3 i kilku innych
klasycznych CPU a te najtańsze chodzą na jednoukładowych komputerach z
jednostką wykonawczą w postaci ARM-a, który dla intelopodobnych jest
niedościgłym wzorem wydajności na zużytą energię.

Więc chcąc być konsekwentnym to właśnie za NAS-em powinieneś obstawać. To
jest urządzenie PRZEWIDZIANE do celów o jakie chodzi.