Drukarka iglowa - drukowanie na składance pod Windows.

Autor: Skrzekacz <skrzekaczSPAM_at_wp.pl>
Data: Fri 14 Jan 2011 - 12:41:37 MET

Witam

Nie mam zbyt dużego doświadczenia z drukarkami igłowymi, a przyszło mi taką
podłaczyć do pracy z systemem Optima Comarchu.
Podłaczyłem drukarkę Oki 3320, windows zainstalował sterowniki i teraz jaki
jest problem.

Wydruk z Optimy idzie w formacie A4. Klient drukuje na składance 12 cali z
nadrukowanym nagłówkiem z logiem bezposrednio na składance.
Założyłem, że obsługa drukarki idzie całkowicie przez sterownik Windows i do
samej konfiguracji drukarki nie zaglądałem (może powinienem bo dostałem ją
w spadku po systemie dosowym). Stworzyłem nowy szablon papieru o wymiarach
składanki i marginesie górnym 2,8cm (tyle ma nagłówek na składance) i
podpiąłem ten format w ustawieniach drukarki jako format obsługiwany zamiast
A4 który został dodany przez Windows.
Wydruk z Optimy wydaje się, że wogole nie reaguje na ustawienia szablonu
strony. Przesunięcie marginesu jest na 2,3cm, a nie ustawione 2,8)
W ramach testów ustawiłem margines górny az na 5cm i wtedy rzeczywiscie
zauwazyłem jakies przesunięcie marginesu, ale na ok 3cm, a nie ustawione 5cm
Próbowałem w końcu bezpośrednio na drukarce ustawiac górny margines, ale
drukarka w trybie konfiguracji nie ustawia się na pozycji górnego marginesu
tylko z pewnym przesunieciem w dół, więc ustawiałem na ślepo. Przesunąłem
TOF maksymalnie w dół, ale wydruk wogóle nie reaguje na te ustawienie co
utwierdza mnie w przekonaniu, że całość sterowana jest sterownikiem Windows.

Wszelkie sugestie mile widziane bo już nie mam pomysły jak zmusic drukarke
do prawidłowego ustawienia marginesu górnego na 2,8cm