Którą płytę główną wybrać?

Autor: Red Hiney <redhiney_at_redhiney.net>
Data: Wed 12 Jan 2011 - 13:32:11 MET

Witam!
StojÄ™ u progu upgrade'u komputera.
Dotychczasowa konfiguracja to AMD Phenom 9500 2.2GHz siedzący w płycie głównej
Gigabyte GA-MA69G-S3H (według informacji lspci) tuż obok 4GB ramu
kingstona 800MHz.
Tak się złożyło, że mogę sobie bezkosztowo wymienić wyżej wspomniane
bebechy, w związku z powyższym, wymyśliłem sobie procesor:
AMD Phenom II X2 560 Black Edition (3.3GHz)
Co do płyty głównej to wymyśliłem sobie poniższe modele:
Gigabyte GA-870A-UD3 (bo USB3 i eSATA)
oraz
Gigabyte GA-770T-D3L
Czy mógłby ktoś ewentualnie podzielić się wrażeniami z użytkowania tych
modeli ewentualnie podkopsać alternatywny model (tego samego bądź innego
producenta), o którym może powiedzieć, że działa wydajnie i stabilnie?
Co do powyższych modeli to cenowo bardziej podchodzi mi drugi (pierwszy
stoi na tym samym chipsecie z dokładnością do mostka południowego), ale
czy warto doinwestować w coś takiego jak USB3/eSATA czy może jednak
środki zaoszczędzone przeznaczyć na dodatkową pamięć na przykład?
Komputer służy głównie jako konsola do gier (Windows) oraz media
center/platforma deweloperska (Linux).
Dyski, grafika i zasilacz (Chieftec 500W) zostają takie jakie były.

Pozdrawiam,
RH

--
Tot el camp, es un clam, Som la gent blaugrana, tant se val d'on venim,
si del sud o del nord, ara estem d'acord, ara estem d'acord; una bandera