przejściówka DVI ->VGA

Autor: Piotr Wozniacki <p.wozniacki_at_wp.pl>
Data: Mon 10 Jan 2011 - 15:43:41 MET

Witam,

Ja wciąż w kontekście tego mojego nowego laptopa (Dell XPS 15)... Niby fajna
maszynka, ale masa dziwnych problemów. Oczywiście support Dell Polska sucks
:( Więc pozostajecie mi Wy.

XPS nie posiada wyjścia VGA, tylko HDMI oraz miniDisplayPort. Do tego
ostatniego mam przejściówkę na DVI, i mój monitor działa poprawnie na
wejściu cyfrowym. Ale czasem muszę podłączyć laptopa do projektora u
Klienta, a większość projektorów wciąż posiada jedynie wejścia D-Sub (VGA).

No więc zakupiłem prostą przejściówkę DVI->VGA, i gdy ją włączę do wyjścia
karty graficznej innego komputera, działa poprawnie (tzn. wyświetla na moim
monitorze Samsung po wejściu D-Sub). Ale niestety, nie w przypadku laptopa
XPS. Przy czym objawy sÄ… dziwne, bo:

- laptop "widzi" monitor (pokazuje go w Device Manager, a w panelu
sterowania nVidia rozpoznaje poprawnie jego model i rozdzielczość)

- monitor nie widzi laptopa, tzn. nie wyświetla niczego i po kilku sekundach
przechodzi w stan uśpienia.

Szukałem w Internecie, i np. tu:
http://www.nokaut.pl/kable-komputerowe/adapter-dvi-vga.html

widzę, że są przejściówki DVI->VGA 24M / 15F oraz 24+5 F / 15M. Moja
przejściówka jest na pewno żeńska (F) po stronie VGA, męska (M) po stronie
DVI - ale ile ma aktywnych pinów to Bóg raczy wiedzieć.

Czy ktoś ma praktyczne, z pierwszej ręki doświadczenie, i mógłby mi coś
doradzić? Sprawa pilna!

Piotr