Re: AMD Athlon II X3 445 na plycie z podstawka AM2

Autor: JMM <j_m_majer_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 09 Jan 2011 - 18:45:13 MET

Dnia Sun, 9 Jan 2011 13:24:22 +0100, "maX" <averwywalto@interia.pl> w
wiadomości <igc9dk$4lk$1@atena.e-wro.net> napisał(a):

>Znikomo mały. Różnica jest najwyżej kilka %.

To dobra wiadomość.

>Zależy do czego używasz kompa i czy używane oprogramowanie potrafi
>wykorzystać więcej niż 2 rdzenie. W przypadku np. nowych gier różnica
>zdecydowanie będzie zauważalna.

Praca czysto biurowa (m. in. Excel), obróbka fotografii oraz filmów
wideo, od czasu do czasu w coś zagram. Poza tym w użyciu często są u
mnie Truecrypt oraz 7zip, więc dodatkowa moc procesora na pewno
zostanie wykorzystana.

> [...]
>działa, ale zanim kupisz nowy CPU sprawdź najpierw jak aktualny procesor
>działa na tym biosie. Jesli będzie działał dobrze to i na na nowym CPU
>będzie na 99% działał dobrze, ale jeśli już teraz komp będzie niestabilny to
>tym bardziej niestabilny będzie na nowym procesorze. Pozatym kwestia
>zasilacza; jesli aktualny procosor jest 65W, a zasilacz pracuje "na krawędzi
>mocy" to po założeniu procesora 95W mogą się pojawić problemy ze
>stabilnością. Ale to raczej małoprawdopodobne, zasilacze z reguły mają zapas
>mocy, szczególnie jesli aktualny 5200+ to wersja 89W.

Jak na razie (tj. od wczoraj) komputer działa bez zarzutu z nowym
BIOSem. Na wszelki wypadek potestuję go może jeszcze przez kilka dni
przed zakupem nowego CPU.

Natomiast zasilacz to markowy 450W, przeliczałem przy pomocy
kalkulatora on-line orientacyjne zapotrzebowanie mojej konfiguracji
przy obecnym procesorze i przy nowym - wyszło, że nawet przy 100%
obciążeniu jeszcze zostaje pewien zapas mocy.

>Ale na wszelki wypadek, przez pierwszych kilka godzin testowania nowego CPU
>możesz wrócić do grafiki zintegrowanej (zakładam że masz oddzielną), to
>znacznie zmniejszy pobór mocy przez kompa, wiec jeśli pojawią sie problemy
>na nowym CPU, to przynajmniej będziesz wiedział że to nie przez zbyt słaby
>zasilacz.

Pomysł jest dobry, ale nie chciałbym go wprowadzać w życie z tego
powodu, że karta zintegrowana to nvidia, a karta na pci-e to ati 3850,
więc byłby problem ze sterownikami. W każdym razie wprowadzę w życie
ten scenariusz, gdybym musiał sprawdzić, czy po zmianie procesora
trzeba będzie zainwestować też w nowy zasilacz.

Dzięki za wszystkie uwagi i podpowiedzi.

--
Z wyrazami szacunku
Jan M. Mayer <j_m_mayer (_a_) poczta.onet.pl>