Obejście ograniczeń Zdalnego Pulpitu

Autor: Piotr Wozniacki <p.wozniacki_at_wp.pl>
Data: Fri 07 Jan 2011 - 20:25:03 MET

Witajcie,

Mam śmieszny problem, i chętnie poczytam wasze opinie nt. jego praktycznego
rozwiÄ…zania :)

Otóż mam w sieci domowej dwa komputery, z których jeden (laptop) jest moim
"centrum dowodzenia" (ma podpięty dodatkowy monitor, głośniki, zewnętrzną
klawiaturÄ™ i myszkÄ™, drukarkÄ™ itd.) Drugi natomiast to silna stacja robocza
do obliczeń (robię rendering wideo jako hobby, oraz obliczenia w ramach
analiz CAE jako główne zajęcie), pozbawiona klawiatury, myszy i monitora.
Nieprzypadkowo wspominam ten rodzaj zastosowań, bo tłumaczy on przyjęci
przeze mnie takiej a nie innej konfiguracji komputerów w moim mini-biurze
domowym: otóż zarówno rendering, jak i analizy potrafią zabierać sporo
czasu, i powodują duży hałas stacji roboczej wobec prawie nieustannego
obciążenia CPU w 100%. Dlatego właśnie wyprowadziłem stację roboczą do
innego pomieszczenia - niech sobie tam huczy:) Ja tymczasem obsługuję sobie
cichutkiego laptopa, a przy okazji - zawsze jest on gotowy (w sensie
zawartości) do szybkiego odpięcia od zewnętrznych urządzeń, i zabrania do
Klienta na prezentacjÄ™ czy szkolenie...

Ale do rzeczy: projekty obliczeniowe na stacji roboczej uruchamiam z laptopa
przez Remote Desktop. Jak pewnie wiecie, w tym środowisku pulpit w zasadzie
nie różni się niczym od lojalnego, z wyjątkiem jednego: można się z niego
wylogować, ale nie można (przynajmniej myszką) wywołać uśpienia,
przeładowania ani wyłączenia zdalnego komputera... I w tym właśnie tkwi mój
problem!

Aktualnie radzę sobie w ten sposób, że sprzętowemu włącznikowi stacji (jest
tylko jeden przycisk) przypisałem funkcję Stand-by, i - gdy kończę pracę na
jakiś czas - udaję się do pomieszczenia w którym maszyna stoi, i usypiam ją
przyciskiem.

Gdy chcę wyłączyć komputer, wcześniej muszę wejść do opcji zarządzania
energią i zmienić funkcję przycisku na "Wyłącz" - a dalej jak poprzednio.

Jest to trochę kłopotliwe, a poza tym nie rozwiązuje problemu gdy - np. po
zainstalowaniu uaktualnień systemu - musi on zostać przeładowany
(oczywiście, można go po prostu wyłączyć i włączyć ponownie - ale "na ślepo"
jest to trochÄ™ stresujÄ…ce)...

Zapewne można napisać jakieś skrypty, aby wszystkie 3 czynności (uśpienie,
wyłączenie i przeładowanie) móc wykonywać zdalnie, przez Remote Desktop -
ale nie wiem, jak to zrobić.

...To jak - pomożecie? No.

:)

Czekam na sugestie i pozdrawiam