Re: Płyta główna Asrock P4VT8+ i start z CDROM

Autor: Tomaszek <tomaszek1983_at_onet.pl>
Data: Tue 28 Dec 2010 - 16:31:45 MET

W dniu 2010-12-27 22:20, Doxent pisze:
> można pewnie ustawić kolejność bootowania z SCSI jako pierwsze . Nie
> bardzo chce mi się wierzyć, że nie da się zmusić komputera do
> zabootowania napędu. Ewentualnie można kombinować z wyborem klawisza
> zaraz przy starcie. W ostateczności można poszukać jakiegoś taniego CD
> IDE w dobrym stanie za grosze. Wiele osób ma trochę tego sprzętu który
> im zajmuje miejsce i chętnie by się pozbyli.

I masz rację, że nie wierzysz;) Kontroler SATA jest domyślnie wyłączony.
Jak go się włączy to i urządzenia podłączone do SATA zaczną być
widoczne. Bios w Asrockach jest taki banalny, ale jak widać... Akurat
chipset VIA nie ma tu nic do rzeczy. Ale Ty to zapewne wiesz, a w każdym
razie słusznie się domyślasz.