Zestaw do projektowania i renderingu

Autor: Paweł <brop_at_wp.pl>
Data: Thu 23 Dec 2010 - 18:25:25 MET

Witam
Chcę kupić komputer z przeznaczeniem do prac projektowych /
architektonicznych typu CAD oraz do tworzenia wizualizacji, animacji i
renderingu obiektów 3D w programach typu: Blender, 3ds max. Komputer poza
pracą projektową będzie też służył do grania w różne nowe FPP, więc szukam
wydajnej karty DX11, która także może wspomóc obliczenia w programach
graficznych. Powinna też być w miarę cicha, czyli posiadać wydajne
niereferencyjne chłodzenie. Mając powyższe na uwadze zakładam, że przydatny
będzie wielordzeniowy procesor i sporo RAMu. Komputer ma być w miarę
rozwojowy i służyć przez 3 - 4 kolejne lata. Dlatego postawiłem na nowe
standardy - m.in. USB 3.0 i SATA III. Budżet jak to zwykle bywa jest dość
ograniczony: 3000 zł +/- 500 zł. Ze względu na to, zestaw chcę zbudować w
oparciu o platformę AMD (podstawka AM3), a nie Intel. W budżecie chcę ująć
jedynie jednostkę centralną, bez peryferiów, - ale z systemem operacyjnym
OEM.
Wybrałem wstępnie takie komponenty:
1. Procesor - AMD Phenom II Quad-Core 955 BOX Black Edition - cena 599
2. Płyta główna - Gigabyte GA-890XA-UD3 - cena 489
3. Pamięć - Kingston HyperX Blu DDR3 2X 2GB 1333MHz CL9 (rozruchowo 4 GB) -
cena 229
4. Dysk - WD Caviar Green 1TB WD10EARS 64MB cache SATA-II - cena 269
5. Grafika - Radeon 6870 MSI TWIN FROZR 1GB DDR5 DVI&HDMI&DP (PCI-E) - ze
względu na chłodzenie - cena 1.239
lub
Radeon 6850 HIS 1GB 2xDVI&HDMI&DP (PCI-E) - cena 709
6. Nagrywarka DVD - Samsung DVD+/-RW SH-S223C bulk black (Serial ATA) - cena
70,90
7. Obudowa - CoolerMaster Sileo 500 Black - bez zasilacza - cena 299
8. Zasilacz - Chieftec (CFT-600-14CS) 600W - cena 309
9. Chłodzenie procesora - SilentiumPC Spartan HE923 CPU Cooler - cena 69,90
10. System - Windows 7 HP 64-bit - cena 399
Ceny za komputronikiem, ale sądzę że kupię to w lokalnych sklepach, więc
ceny mogą być niższe. Ogólne podsumowanie wynosi 3.713,80 lub 3.183,80 zł (w
zależności od grafiki).

Co myślicie o tych propozycjach? Może warto coś zmodyfikować?

Pozdrawiam
Paweł