Monitor biurowy do 2000 zł

Autor: Arkadiusz Dymek <adresu_at_nie.bedzie>
Data: Sat 18 Dec 2010 - 21:04:53 MET

Szukam dla siebie monitora do zastosowań powiedzmy to ogólnobiurowych
(programowanie, tłumaczenie, edytory tekstu, trochę oprogramowania
specjalistycznego z którym najwięcej problemów, ale o tym zaraz).
Wymagania: 1920x1200, duża ergonomia i małe zmęczenie oczu. Z tym drugim
niestety wiąże się parametr, którym raczej nikt się nie chwali i rzadko
jest wspominany w testach: możliwość znacznego przyciemnienia obrazu.
Wskazana jest też duża plamka, bo niestety część oprogramowania, w
którym przychodzi mi pracować jest napisana fatalnie: ma stałą czcionkę
(jakaś malizna typu courier 8), do tego kiepsko reaguje na zmiany dpi.
Wierność kolorystyczna jest mniej ważna, poza pracą sporadycznie będę na
tym filmy oglądał. Pewno czasem w coś zagram, ale karta graficzna szału
nie robi, więc wysoki framerate bez smużenia do niczego mi nie jest
potrzebny. Zresztą w tej chwili pracuję na stareńskim NFrenie 18", od
którego chyba wszystko będzie lepsze.

Moje typy obecnie to:
iiyama ProLite E2607WS-B1 26"
albo
NEC MultiSync EA261WM 26"
Macie jakieś doświadczenie z pierwszej ręki odnośnie tych monitorów?
Albo możecie polecić coś innego?

Pozdrawiam,
Arkadesh