Re: jak najprościej spiąć 2 laptopy w "sieć"

Autor: maX <averwywalto_at_interia.pl>
Data: Sat 18 Dec 2010 - 17:19:01 MET

Użytkownik "Piotr Wozniacki" <p.wozniacki@wp.pl> napisał w wiadomości
news:4d0ca6ea$0$27043$65785112@news.neostrada.pl...
> Tego ostatniego nie mogę po prostu zainstalować na "badanym" komputerze,
> bo działa on w oparciu o klucz, generowany przez Producenta aplikacji pod
> konkretny nr MAC - ale jest to server sieciowy, zatem spięcie mojego
> laptopa i tegoż kompa powinno załatwić sprawę (tzn. apikację zainstaluję
> na tamtym kompie, ale licencję będzie brał z mojego lapka prez LAN).

Nie wiem czy taki trik (zainstalowanie programu na jednym kompie, a
pobieranie licencji z innego) przejdzie.
Natomiast numer MAC możesz sobie zmienić w kilka sekund (to standardowa
opcja w każdej praktycznie karcie sieciowej).

> W związku z tym pytanie do Pana: nie wiem, czy na miejscu zastanę sieć
> LAN, do której wystarczyłoby wpiąć oba kompy. Nie posiadam kabla skrętki,
> którym możnaby spiąć oba kompy bezposrednio...

Jeśli przynajmniej jeden z tych kompów jest w miarę nowy (tzn. z w miarę
nową kartą sieciową), to kabel zwykły, nie musi być krosowany.

> Czy zatem wystarczy, jeżeli zabiorę se sobą router Linksys (seria WRT, z
> wi-fi), i dwa krótkie kable?

To ostateczność, gdyby okazało sie że jednak musi być kabel krosowany (bo
oba kompy mają stare karty sieciowe), a miałbyś tylko zwykły.

> Na miejscu nie chciałbym żadnych niespodzianek - co jeszcze więc
> powinienem mieć ze sobą? Czy komputery się zobaczą, gdy oba wepnę do
> routera (Internet nie jest mi potrzebny)? Trzeba będzie im zapewne
> przypisać IP na sztywno (np. 198.162.1. 5 i 192.168.1.6), czy lepiej to
> zrobic inaczej? Jak?

Nic nie wpisuj, żadnych numerów DHCP, TCP, maski, czy cokolwiek innego.
Kompy same powinny się znaleźć (nieraz składałem takie pary, nigdy nic nie
wpisywałem). Chyba że sie nie znajdą, dopiero wtedy wpisuj na sztywno.

> A można dwa komputery zestawić w LAN bez routera, uzywając ich kart wi-fi?
> Nigdy tego nie robiłem, więc prosze o wyczerpujący "przepis" :)

Połączenie Ad-Hoc, to jest bezprzewodowy odpowiednik połączenia kablowego
dwóch komputerów bez routera.

> Spróbowałem zasymulować sytuację w warunkach domowych, używając zwykłego
> kabla (nie skrętki, i bez routera) - dwa kompy się dogadały. Na obu jest
> ten sam OS (Vista x64) - mam nadzieję, że obecność Win7 na tym "badanym"
> komputerze, a Visty - na moim laptopie, nie będzie przeszkodą.

Nie będzie, nie powinno być problemów nawet jakby na tym kompie był Win98.