Re: dysk samsung hd154ui +welland me-752 +usb = co chwile spin down

Autor: ptoki <sczygiel_at_gmail.com>
Data: Sat 04 Dec 2010 - 21:13:11 MET

On 18 Lis, 20:43, ptoki <sczyg...@gmail.com> wrote:
> grrr...
> Dysk co chwile zasypia.
> Tak pi* oko minuta bezczynnosci skutkuje zaprzestaniem wirowania
> dysku.
> Ponowne odwolanie sie do niego go budzi ale trwa to chwile.
> Takie samo zachowanie przy windzie jak i przy linuxie.
> Oba podpinane przez usb.
> Zasilacz do tej obudowy jest osobny.
> Czym ustawic dluzszy czas oczekiwania na zasniecie?
> Kto jest winny obudowa czy dysk?
>
> Mam dwa takie zestawy i zachowuja sie identycznie.

Juz rozwiazane. Okazalo sie ze cosik firmware w tej obudowie byl zle
wgrany przez producenta. Z supportu dostalem instalke programu do
flaszowania tej obudowy i tam sobie pogmyralem i przestawilem czas
zasypiania. Teraz obudowa zachowuje sie normalnie.
Pewnie wiecej takich baboli bedzie bo z tego co widzialem to ten
programik mial opcje seryjnego flaszowania takich obudów wiec jak moja
byla felerna to pewnie jeszcze pare sztuk tak samo moglo byc
niepoprawnie skonfigurowanych.