Re: Nieudane flashowanie BIOS-u

Autor: Remek <dupa_at_gmail.com>
Data: Tue 30 Nov 2010 - 22:28:08 MET

Użytkownik "kamil" napisał:

> Sciagasz bios ze strony producenta plyty. Z tej samej strony tego samego
> producenta plyty sciagasz program do flashowania pod windows.

> Co tu maja podwyzszone napiecia na czternastym pinie do rzeczy?

A no mają. Jeśli konkretny egzemplarz (typ) kości wymaga do programowania
np. podwyższonego napięcia na którymś z pinów (a są takie) to w komputerze
go nie zaprogramujesz. Są przypadki, że tylko część obszaru pamięci scalaka
jest zabezpieczona przed zapisem. Wtedy przy flashowaniu część pliku się
"wgra", a część nie. I użytkownik dziwi się, że komputer nie wstaje. A
następmie pisze alarmistyczne posty o nieudanym flashowaniu. Te problemy
obecnie dotyczą niewielkiej ilości kości z BIOS, ale występują. Dlatego
najpewniejszym i zalecanym sposobem jest udanie się do zaprzyjaźnionego
serwisu i zaprogramowanie profesjonalnym sprzętem. Ja do tego zalecam
kupienie dodatkowej kostki i zrobienie backupu.

Remek